דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גמילה מתוקה 

מאת    [ 07/12/2009 ]

מילים במאמר: 938   [ נצפה 2928 פעמים ]

יש המתארים זאת כתחושה של התמכרות, צורך בלתי נשלט שמשתלט על הגוף ודורש מתוק ואין, אין אפשרות להתנגד לו. אם אתם מכירים את הרגעים הללו, אתם גם בוודאי מכירים את הרגעים הבאים: אכילה בלתי מבוקרת של מתוקים שנדמה שהיא רק מזינה את עצמה, כמו כדור שלג.

 

לתחושות ולחשקים התמוהים הללו, יש הסבר מדעי פיזיולוגי - אכילת מתוקים היא למעשה מעגל "קסמים". ככל שהאדם אוכל יותר מתוק המנגנון המופעל הוא הפרשת אינסולין מוגברת, שמביאה עמה ירידה ברמות סוכר – ומביאה שוב צורך במתוק וחוזר חלילה. אז איך אפשר לצאת מהמעגל הזה?

 

אפשר גם אפשר. מודעות אישית וזיהוי "הרגעים הקשים" המועדים לפורענות, הם ראשית הדרך. ידע אודות מנגנוני הגוף, הצרכים הפיזיולוגים וזיהוי שינויים ישלימו את מיגור בולמוס המתוק הידוע לשימצה. הנה כמה טיפים, עצות ורעיונות:

 

 

לדחות את הסוכר של הבוקר   

אם אתם מאלו שפותחים את הבוקר בארוחה עם ריכוז גבוה של סוכרים כמו מיץ פירות ועוגה הימנעו מזאת כדי לא ליצור "פיק" של הפרשת אינסולין.

 

רצוי להתחיל את היום עם מזונות בעלי אנדקס גליקמי נמוך- פחמימה מורכבת וסוכר בריכוז נמוך יחסית. כמו דגנים מלאים או פרוסת לחם אחת מרוחה בממרח חלבוני כלשהו.

 

הדבר האמיתי במקום ממתיק מלאכותי

צריכה גדולה של מוצרי דיאט כמו עוגות דיאטטיות ומשקאות דיאט אינה  בהכרח גורמת לירידה במשקל. ראשית, הרבה  דיאט משמין - מוצרי דיאט אינם נטולי קלוריות, גם הם משמינים בעת צריכה בלתי מבוקרת. כמו כן, עדיף לספק את הצורך במתוק בדבר האמיתי כמו 2-3 קוביות שוקולד מאשר חצי חפיסה שוקולד דיאט.

 

סיפוק הדחף בצורה מתונה יכולה להרגיע גם רגשית וגם פסיכולוגית את האדם מלהסתפק בתחליפים שאינם תמיד עונים על הצורך.

 

שקדים נגד סוכרים פשוטים

כדי למנוע נפילת סוכר שבאה בעקבות אכילת סוכרים פשוטים ניתן לסיים בכ-4-5 שקדים לא קלויים. אכילת השקדים צריכה להיות בכמות מבוקרת כיוון שהרבה בריא יכול לגרום להשמנה.  אכילת השקדים מורידה את האינדקס הגליקמי של הסוכר.

 

הרעב הסמוי מחכה לכם בפינה

יש לפזר את הארוחות למספר פעמים ביום, שלוש ארוחות גדולות המכילות פחמימות מורכבות (4-5 כפות אורז מלא / קינואה + עוף (חלבון), 2 פרוסות לחם שיפון + ביצה (חלבון)) ושתי ארוחות קטנות (פרי, יוגורט, לחם וגבינה) ולהימנע מדילוג על הארוחות. כשמדלגים על ארוחה מפתחים רעב סמוי, צניחה של רמת הסוכר, ואכילה בלתי נשלטת על מנת לייצב את תחושת הרעב.

 

להבין את הגוף

הקשיבו לגוף, לעיתים הצורך במתוק הינו נקודתי כמו בתסמונת קדם ווסתית. ניתן להרכיב תפריט עשיר בפחמימות מורכבות ולצרף חומצת שומן מסוג גאלא + ויטמין B6.

 

משמינים מעייפות

פעמים רבות אוכלים מתוק מתוך עייפות. אם אתם ישנים טוב ועדיין עייפים מומלץ לבדוק את רמת ה-B12 ורמת ברזל בדם שמחסורם גורם לתשישות, חולשה, דיכאון קל וצורך באנרגייה מיידית ששוב – משמינה. על ידי יעוץ מתאים ניתן לשלב בתפריט B12 וברזל.

 

צרפו לתפריטכם ירקות כתומים. לפי הרפואה הסינית הצבע הכתום מחזק את מרידאן הטחול האחראי על חילוף החומרים  בגוף. לכן תוספת של גזר, דלעת בטטה יכולה לחזק את הגוף ולמתן את החשק למתוקים.

 

בדיקות מערכת העיכול

ומה עם בדיקה של מערכת העיכול? במקרים רבים מערכת העיכול לא מאוזנת עקב ירידה ברמת החיידקים הטובים, הימצאות פטריה או פרזיטים אחרים - תופעה נפוצה בעיקר לאחר נטילת אנטיביוטיקה. במצבים אלו המזון איננו מתעכל בצורה אופטימלית, וגורם לצורך מתמיד במתוק.

 

תזונה מתאימה והשלמה פרוביוטית נכונה יכולה לשקם את אוכולוסית החיידקים במערכת ולמתן משמעותית את הצורך במתוק.

 

איך הנפש?

במצב רוח ירוד- הצורך האולטימטיבי הוא מתוק. ולכן בימים שכאלו חשוב פי כמה להקפיד על תפריט עתיר פחמימות מורכבות המחולקות למשך היום ומונעת תנודות קיצוניות של רמת סוכר.

 

תוספת של חומצת שומן מסוג אומגה 3 ופעילות גופנית סדירה תורמת לשיפור מצב הרוח ומכאן לירידה בתדירות החשק לפחמימות פשוטות ומתוקים.

 

לסיכום, אם התפיסה הרווחת בעבר היתה שהשליטה על המתוקים תלויה רק בנו מבחינה רגשית, מסתבר שרצוי קודם כל לאתר את המקור הפיזיולוגי פעמים רבות בסיס לתחושות רגשיות. לצורך זה, אזנו. משם תהליך הירידה יהיה הרבה יותר פשוט לשליטה. 

 

ריטה שאוליאן דיאטנית קלינית . שלוב של רפואה קונבנציונאלית ומשלימה .

האתר-www.rittadiet.com

נייד-0528532414

 

ריטה שאוליאן , דיאטנית קלינית . שלוב של רפואה קובנציונאלית ומשלימה .יעוץ קליני לטפול במחלות . יעוץ לירידה במשקל . דיקור , תוספי תזונה וצמחי מרפא . הנחיית סדנאות לירידה במשקל . הרצאות בנושאי תזונה .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב